Siirry pääsisältöön

Alandialla jälleen Suomen tyytyväisimmät venevakuutusasiakkaat

Alandia_Epsi25_artikkelikuva_1920x1080_FI

Meri-, kuljetus- ja venevakuutuksiin erikoistunut vakuutusyhtiö Alandia on jälleen sijoittunut tutkimusyhtiö EPSI Ratingin venevakuutuksiin keskittyneen asiakastyytyväisyystutkimuksen kärkeen. Alandian asiakastyytyväisyys 78,3 ylittää selvästi toimialan keskitason ja vahvistaa yhtiön asemaa Suomen veneilijöiden luotettavimpana vakuutuskumppanina.

Venevakuutusalan vuoden 2025 ranking kertoo, että kolme yhtiötä yltää erittäin tyytyväisten tasolle (75+). Alandian pisteet nousevat kahden vuoden takaisesta, ja yhtiö sijoittuu jälleen rankingin kärkeen. Tuloksella 78,3 Alandia jatkaa asiakkaiden kokonaiskokemuksen vahvimpana toimijana.

”Alandian tulos on poikkeuksellisen tasainen ja vahva. Yhtiö ei erotu vain yksittäisessä osa-alueessa, vaan se onnistuu tuottamaan kilpailijoitaan johdonmukaisemmin korkeaa arvoa koko asiakaskokemuksen läpi”, kommentoi EPSI Rating Suomen maajohtaja Heidi Laitinen tuloksia.

Alandian brändi koetaan selkeäksi ja erikoistuneeksi. Tämä näkyy palvelun yleiskuvassa ja vielä vahvemmin venevakuutustuotteissa ja -ehdoissa, joissa Alandia nousee koko toimialan selvään kärkeen. Asiakkaat kokevat, että Alandia ymmärtää veneilyn todelliset riskit ja tarjoaa niihin sopivan vakuutusturvan.

Alandian venevakuutusliiketoiminnan myynti- ja asiakaspalvelupäällikkö Jonas Bäcklund iloitsee tuloksista:
“Olemme asiakaspalvelussa erityisen ylpeitä asiakkaidemme osoittamasta luottamuksesta, joka näkyy tämän vuoden EPSI-tuloksissa. Uskon, että onnistuneet kohtaamisemme perustuvat kahteen asiaan: olemme asiakkaidemme tavoitettavissa yleensä alle 30 sekunnissa eikä meillä käytännössä tarvitse jonottaa puhelimessa. Lisäksi jokainen asiakaspalvelijoistamme veneilee itse ja tuntee veneilijöiden ilot ja huolet. Siksi pystymme puhumaan asiakkaidemme kanssa samaa kieltä”, sanoo Bäcklund.

Tänä vuonna tutkimukseen haastateltiin noin 1000 suomalaista venevakuutusasiakasta. Haastattelut toteutettiin 15.10-6.11.2025.

“Tämä tulos ilahduttaa meitä erityisesti, sillä meillä on ollut kuluneen vuoden aikana käynnissä suuria muutoksia. Olemme toteuttaneet vaativan järjestelmäuudistuksen, jonka myötä olemme uudistaneet vakuutusjärjestelmän, verkkokaupan sekä asiakkaiden omat sivut. Näillä muutoksilla tähtäämme entistä parempaan asiakaskokemukseen jatkossa. Haluan kiittää asiakkaitamme kärsivällisyydestä tämän matkan aikana sekä henkilöstöämme erinomaisesta työstä asiakaskokemuksen kehittämisessä,” kiteyttää Alandian venevakuutusliiketoiminnan johtaja Heikki Karlsson.

Me Alandialla tunnemme veneilyn. Haluamme kertoa vesillä liikkujille turvallisesta veneilystä, veneen omistamisesta ja vakuuttamisesta. Sillä veneily on parasta silloin, kun tietää, mitä tekee. Tunne veneily Alandian kanssa: lue lisää venevakuutuksista tästä ja seuraa meitä myös somessa.